Sporto klubas

Atmintinė skirta sužinoti pagrindinius reikalavimus ir leidimus sporto klubui, baseinui bei pirtims.

Kad būtų galima pasirinkti konkrečioje savivaldybės leidimus, ar Jūsų veiklai taikomus reikalavimus, prašome nurodyti savivaldybę, kurioje vykdysite veiklą.


Verslui pradėti reikalingi leidimai

Čia rasite pateikiamą informaciją apie leidimus ir taikomus reikalavimus jūsų pasirinktai veiklai.

Privalomi leidimai

Sporto klubo paslaugų veikla gali būti vykdoma tik turint šiai veiklai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-632 „Dėl Leidimų-higienos pasų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 86-4573) nustatyta tvarka išduotą leidimą-higienos pasą.

Leidimas-higienos pasas
Į leidimų krepšelį
Patalpos
Reikalavimai
Darboviečių įrengimo bendrieji nuostatai
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija , tel. +370 5 26 64201
Reikalavimas įsirengti patalpas, atitinkančias priešgaisrinės saugos reikalavimus
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM , tel. +370 8 52 71686


Patalpų paskirties keitimas

Gyvenamųjų patalpų paskirties keitimas į komercinę vykdomas per teritorinės savivaldybės administracijos miesto planavimo ir architektūros skyrių (skyrių pavadinimai savivaldybėse gali skirtis) išsiimant projektavimo sąlygų sąvadą, rengiant projektą. Tam greičiausiai bus reikalingas ir patalpų pritaikymas (pvz., atskiro įėjimo įrengimas) bei namo gyventojų (savininkų) daugumos pritarimas.

Kai veikla vykdoma gyvenamajame daugiabučiame name arba keičiama patalpų paskirtis iš gyvenamosios į komercinę, reikia:

  1. Statinio bendraturčių sutikimo (jį suteikia gyvenamojo namo bendrija ar atskiri bendraturčiai). Kontroliuojanti institucija: savivaldybės administracija

  2. Patalpų ar pastato keitimo projekto (kompetentinga institucija: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, www.am.lt, tel. 852663661, el.paštas: info@am.lt)

  3. Rašytinio pritarimo statinio projektui (pritarimą suteikia savivaldybės  administracijos miesto planavimo ir architektūros skyrius (skyrių pavadinimai savivaldybėse gali skirtis))

  4. Deklaracijos apie statybos užbaigimą / paskirties pakeitimą (išduoda: Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos)

Statinio bendraturčių sutikimas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie AM , tel. +37052722748
Patalpos ar pastato paskirties keitimo projektas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija , tel. +370 5 26 63558
Rašytinis pritarimas statinio projektui
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija , tel. +370 5 26 63558
Deklaracija apie statybos užbaigimą/paskirties pakeitimą
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija , tel. +370 5 26 63558
Reikalavimai pirmos pagalbos rinkiniui

1. Įmonėje, kurioje nėra darbo medicinos punkto ar sveikatos tarnybos, turi būti pirmosios pagalbos rinkinys.

2. Įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo, atsakingas už darbo metu pirmosios pagalbos suteikimą.

3. Darbuotojai turi būti apmokyti suteikti pirmąją pagalbą nukentėjusiajam. Mokymai turi vykti periodiškai (ne rečiau kaip kartą per metus), registruojami specialiame žurnale.

4. Įmonės vadovas turi paskirti už rinkinio priežiūrą ir jo papildymą atsakingą asmenį.

5. Rinkinys turi būti nuolat atnaujinamas ir papildomas.

6. Pasibaigusio galiojimo laiko ir netinkamos kokybės medicinos pagalbos priemones laikyti rinkinyje draudžiama.

7. Netinkamos vartoti medicinos pagalbos priemonės iš rinkinio turi būti išimtos.

8. Įmonės privalo turėti pirmos pagalbos rinkinius, kurių kiekį, atsižvelgdamas į poreikius bei vykdomus technologinius procesus, nustato vadovas.

9. Darbo patalpose, kuriose darbai vykdomi didesnės rizikos sąlygomis, privalo būti pirmos pagalbos rinkiniai bei papildomos pirmos pagalbos priemonės, kurias reglamentuoja darbo saugos aktai.

10. Įmonės pirmos pagalbos rinkinys turi būti paženklintas, gerai matomoje vietoje, lengvai pasiekiamas.

ĮMONĖS PIRMOSIOS PAGALBOS RINKINIO APRAŠYMAS 

Med. pagalbos priemonės pavadinimas

 Kiekis

Didelis sterilus tvarstis * 10 cm x 12 cm

2 vnt

Karpomas pirm. pagalbos pleistras * 6 x 10 cm

8 vnt

Lipnus pleistras 2,5 cm x 5 m

1 vnt

Neaustinės medžiagos servetėlė 20 cm x 30 cm

10 vnt

Palaikomasis tvarstis (mažas) * 6 cm x 4 m

3 vnt

Palaikomasis tvarstis (vidutinis) * 8 cm x 4 m

3 vnt

Palaikomasis trikampio formos tvarstis

1 vnt

Pirmos pagalbos žirklės

1 vnt

Pirmos pagalbos pleistro juostelės *

20 vnt

Plastikinis maišelis 30 cm x 40 cm

2 vnt

Sterilus akių tvarstis *

2 vnt

Speciali antklodė, nukentėjusiam paguldyti ir (ar) apkloti ne mažesnė kaip 210 cm x 160 cm

1 vnt

Sterilus nudegimų tvarstis * 40 cm x 60 cm

1 vnt

Sterilus nudegimų tvarstis * 60 cm x 80 cm

1 vnt

Sterilus žaizdų tvarstis * 10 cm x 10 cm

6 vnt

Vidutinio dydžio sterilus tvarstis * 8 cm x 10 cm

3 vnt

Tinklinis cilindrinis galūnių tvarstis 4 m

1 vnt

Vienkartinės pirštinės

4 vnt

Pirmos pagalbos teikimo aprašymas

1 vnt

Rinkinio aprašas *

1 vnt

 

Darbuotojai

Darbuotojai turi būti pasitikrinę sveikatą, išklausę privalomą higienos įgūdžių mokymo kursą ir turėti tai patvirtinančius dokumentus: Sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą, taip pat asmens medicininę knygelę (sveikatos  pasą,  forma Nr. 048/a) su gydytojo žyma „leista dirbti“.

Kiekviena pareigybė turi turėti darbo aprašus. Pareiginės instrukcijos turi būti sukauptos vienoje vietoje – darbų žinyne ir apimti visas pareigybes bei specialybes. Jose turi būti darbo turinio aprašymas (kas privalo būti padaryta) ir darbo standartai (kaip turi būti padaryta). Išsamiau čia.

Reikalavimai
Draudėjo kodo ir pranešimo apie priskirtą draudėjo kodą gavimas
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie SADM , tel. +370 5 25 00883
Pranešimas apie apdraustojo valstybinio socialinio draudimo pradžios dieną
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie SADM , tel. +370 5 25 00883
Darbo sutarčių registravimo taisyklės
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Valstybinė darbo inspekcija prie SADM , tel. +370 5 26 50193
Darbuotojų instruktavimai priešgaisrinės saugos klausimais ir jų įforminimas gaisrinės saugos instruktažų darbo vietoje registracijos žurnale
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM , tel. +370 8 52 71686


Kaip ir kur ieškoti darbuotojų?
  1. Paieška CV duomenų bazėse
  2. Darbo biržos paslaugos
  3. Įdarbinimo agentūros
  4. Paieška universitetuose
  5. Dalyvauti karjeros dienose
  6. Pažįstamų rekomendacijos
  7. Paieška laikraščių skelbimuose
Darbuotojo priėmimas
  1. Gali dirbti pagal terminuotą / neterminuotą sutartį, kuri turi būti rašytinė.
  2. Darbuotojo priėmimo į darbą procesas pradedamas nuo prašymo priimti į darbą bei darbo sutarties pasirašymo.
  3. Darbuotojas privalo pradėti dirbti darbo sutartyje numatytą darbo pradžios dieną.
  4. Būtini dokumentai:
    • galiojantis asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;
    • sveikatos būklę patvirtinantis dokumentas;
    • išsimokslinimą, profesinį pasirengimą liudijantis doumentas (jeigu darbo įstatymai sieja priėmimą į darbą su tam tikru išsimokslinimu ar profesiniu pasirengimu, sveikatos būkle);
    • planuojamo priimti darbuotojo nepilnamečių vaikų gimimo liudijimus;
    • gimimo liudijimą, mokyklos, kurioje mokosi, taip pat vieno iš tėvų ar kito vaiko atstovo pagal įstatymą raštišką sutikimą bei vaiko sveikatą prižiūrinčio gydytojo leidimą, jeigu priimamas į darbą nepilnametis nuo keturiolikos iki šešiolikos metų.
  5. Būtina pranešti Sodrai apie asmens darbo pradžią ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki numatytos darbo pradžios.
  6. Ne vėliau kaip prieš darbo pradžią darbdavys privalo darbuotoją pasirašytinai supažindinti su darbuotojų saugos ir sveikatos bei gaisrinės saugos instrukcijomis.
  7. Daugiau informacijos galima rasti čia.

Būtini veiksmai priėmus darbuotoją
  1. Instruktuoti darbuotojus priešgaisrinės saugos klausimais ir įforminti juos gaisrinės saugos instruktažų darbo vietoje registracijos žurnale. (Darbuotojų instruktavimas priešgaisrinės saugos klausimais suteikia žinių, padedančių darbuotojams tinkamai elgtis gaisro atveju.) Darbuotojus reikia instruktuoti prieš pradedant dirbti ir paskui kasmet. Įvadinis instruktavimas turi būti registruojamas Įvadinių (bendrų) gaisrinės saugos instruktažų registracijos žurnale, o pakartotinis - gaisrinės saugos instruktažų darbo vietoje registracijos žurnale.
  2. Pranešti apie apdraustojo valstybinio socialinio draudimo pradžios dieną. Priėmę naują darbuotoją, kuris įsidarbina pagal darbo sutartį pirmą kartą, turite pranešti Valstybinio socialinio fondo valdybos (SODRA) teritoriniam skyriui, kuriame vykdoma jūsų, kaip draudėjo apskaita, apie apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pradžią.
  3. Išduoti darbo pažymėjimus ir įregistruoti žurnale.
Atleidžiant

Darbo sutartis baigiasi:

  • ją nutraukus Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų įstatymų nustatytais pagrindais;
  • likvidavus darbdavį be teisių perėmėjo;
  • darbuotojui mirus; darbo sutarties nutraukimas šalių susitarimu; darbo sutarties nutraukimas suėjus terminui;
  • darbo sutarties nutraukimas darbuotojo pareiškimu;
  • darbo sutarties nutraukimas dėl nepriklausančių nuo darbuotojo aplinkybių;
  • darbo sutarties nutraukimas darbdavio iniciatyva kai nėra darbuotojo kaltės.
Verslo formos ir mokesčiai

Čia rasite informaciją apie taikomus mokesčius pagal verslo formas. Papildoma informacija apie taikomus mokesčius pateikiama čia: http://www.verslovartai.lt/lt/mokesciai-lengvatos/

Vartojami sutrumpinimai:

VSD - valstybinio socialinio draudimo įmoka

PSD - privalomojo sveikatos draudimo mokestis

GPM - gyventojų pajamų mokestis

PVM - pridėtinės vertės mokestis

PM - pelno mokestis

NPD - neapmokestinamasis pajamų dydis

PNPD - papildomas NPD

MMA - minimalios mėnesinės algos dydis

UAB/ AB

1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15%
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9%
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – 30,98% arba 31,98% jei apdraustasis moka papildomą 1% pensijų įmoką savo lėšomis (pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų) 
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2%
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15% arba 5%
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21%
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3%

 

Individuali įmonė

1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15%
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9%
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – IĮ savininko – 26,3% arba 27,3%, jei apdraustasis moka papildomą 1% pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims kaupti)
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2%
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15% arba 5%
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21%
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3%

Mažoji bendrija

1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15%
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9%
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – Nario - 26,3% arba 27,3%, jei apdraustasis moka papildomą 1% pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims kaupti)
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2%
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15% arba 5%
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21%
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3%

Individuali veikla pagal pažymą

1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 5%
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas - 9% (pensijų ir ligos ir motinystės socialiniu draudimu) mokama nuo PSD įmokų bazės, tai yra nuo 50% individualios veiklos apmokestinamųjų pajamų sumos (neatėmus VSD ir PSD įmokų)
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas - 28,5% arba 29,5%, jei apdraustasis moka papildomą 1% pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims)
4. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21%

 

Apskaitos tvarkymas

Tam kad pateikti teisingą informaciją apie įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus, būtinos finansinės ataskaitos.

Finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios finansinės ataskaitos:

  • balansas;
  • pelno (nuostolių) ataskaita;
  • pinigų srautų ataskaita;
  • nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita;
  • aiškinamasis raštas.

Metinių finansinių ataskaitų rinkinį, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jeigu finansinė atskaitomybė būtina pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui, Registro tvarkytojui teikia (neatsižvelgiant į teisinį statusą): http://www.registrucentras.lt/jar/atmintines/fin_atsk.php

Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos padaliniai  www.vmi.lt, el.paštas: vmi@vmi.lt, 8 5 266 8200; 8 5 255 3190

Apskaitos tvarkymo reikalavimai individualiai įmonei

Vykdydami savo veiklą, turite tvarkyti apskaitą pagal reikalavimus, keliamus neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų apskaitos tvarkymui.  Apskaitą gali tvarkyti įmonės savininkas, buhalteris, pagal sutartis apskaitą teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis asmuo.

Apskaitos tvarkymo reikalavimai AB, MB ir UAB

Vykdydami savo veiklą, turite tvarkyti apskaitą pagal reikalavimus, keliamus ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų apskaitos tvarkymui. Apskaitą gali tvarkyti ūkio subjekto struktūrinis padalinys arba vyriausiasis buhalteris (buhalteris) bei pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė.

Kasos aparatai ir jų kainos

Tinkamus naudoti kasos aparatus, kurie VMI yra įtraukti į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos (paslaugų teikimo) automatų modelių sąrašą, galima įsigyti iš jais prekiaujančių įmonių.

Tinkamų naudoti kasos aparatų sąrašą (tinkami naudoti kasos aparatai yra techninius reikalavimus atitinkantys ir į VMI sąrašą įtraukti aparatai; į sąrašą neįtraukti kasos aparatai arba jau iš jo išbraukti nėra tinkami naudoti) ir jais prekiaujančių įmonių pavadinimus skelbia VMI savo interneto svetainėje skyrelyje Duomenų bazės -> Kasos aparatai. Skaityti plačiau

Kasos aparatą galite įsigyti naują, naudotą ar nuomotis iš įmonių, užsiimančių prekyba kasos aparatais.

Kasos aparatai ir jų kainos:

  • Naujas nuo 144 Eur
  • Naudotas nuo 30 Eur
  • Nuoma mėnesius nuo 70 Eur

Kasos aparatą parengti darbui (įskaitant techninio paso užpildymą ir kasos aparato įregistravimą teritorinėje valstybinėje mokesčių inspekcijoje bei tinkamą jo užprogramavimą) ir jo naudotojus apmokyti dirbti su kasos aparatu privalo kasos aparatus aptarnaujanti įmonė. Dauguma kasos aparatus parduodančių įmonių teikia ir jų aptarnavimo paslaugas. Minėtieji darbai paprastai būna įskaičiuoti į kasos aparato pardavimo kainą.

Plačiau apie kasos aparatus galite skaityti VMI puslapyje

Apskaitos tvarkymas su individualios veiklos pažyma

Jei asmuo, turintis individualios veiklos pažymą nėra PVM mokėtojas, tada apskaita yra tvarkoma pagal pinigų apskaitos principą, t.y. pajamos pripažįstamos jų gavimo momentu. Jei asmuo, turintis individualią veiklą pagal pažymą yra PVM mokėtojas, apskaita yra tvarkoma pagal kaupimo apskaitos principą, t.y. (pajamos pripažįstamos tada, kai jos uždirbamos, neatsižvelgiant į pajamų gavimą).

Gyventojas, taikantis pinigų apskaitos principą ir gyventojas, taikantis kaupimo apskaitos principą, privalo pildyti Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų žurnalą. Šį žurnalą galima įsigyti parduotuvėse, prekiaujančiose buhalterinės apskaitos blankais arba pasigaminti, vadovaujantis 2010-05-24 finansų ministro įsakymu Nr. 1K-166 patvirtinta pavyzdine forma. Taip pat gyventojas pajamų – išlaidų apskaitos žurnalą gali pildyti ir elektroniniu būdu. Pajamų – išlaidų žurnalas gali būti nepildomas, jeigu:

  • gyventojas veiklos pajamoms apskaityti naudoja kasos aparatą, nes veikloje pajamos ir išlaidos tokiu atveju privalo būti nurodytos kasos aparato kasos operacijų žurnale;
  • gyventojas, tvarkydamas buhalterinę apskaitą, taiko dvejybinį įrašą ir jei iš jo papildomų apskaitos registrų galima nustatyti mokesčiams apskaičiuoti reikiamus duomenis.

Gyventojas gali taikyti du apskaitos tvarkymo būdus:

  1. Renkami visi pajamas ir išlaidas įrodantys dokumentai ir pažymimi. Metų gale mokesčiai yra skaičiuojami nuo uždarbio, iš pajamų atėjus išlaidas.
  2. 30 procentų gyventojo pajamų yra laikomi kaip leidžiami atskaitymai. Nuo likusių 70 procentų metų gale yra skaičiuojami mokesčiai. Pasirinkus šį apskaitos būdą, asmuo neprivalo pildyti pajamų – išlaidų žurnalo skilčių, susijusių su išlaidomis, bei neprivalo saugoti apskaitos dokumentų, kuriais grindžiamos išlaidos.

Kiti individualios veiklos vykdytojai privalo saugoti apskaitos dokumentus ir pajamų – išlaidų žurnalus ne mažiau kaip 10 metų.

Gyventojas, besiverčiantis individualia veikla (išskyrus notarus, antstolius ir advokatus), naudoja tokius apskaitos dokumentus:

1.sąskaitą faktūrą;

2.PVM sąskaitą faktūrą;

3.kasos aparato kvitą;

4.kitus apskaitos dokumentus (mokėjimo pavedimus, pinigų priėmimo kvitus ir pan.).

Gyventojas, besiverčiantis individualia veikla (išskyrus notarus, antstolius ir advokatus), privalo išrašyti ir išduoti prekių arba paslaugų pirkėjams vieną iš aukščiau nurodytų apskaitos dokumentų.

Daugiau informacijos:

Individuali veikla pagal pažymą, apskaitos dokumentai bei jų pildymas

Reikalavimai individualios veiklos pagal pažymą buhalterinės apskaitos taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu

Verslo finansavimo šaltiniai

Daugume verslų reikalauja pradinių investicijų verslo pradžioje įrangai, žaliavoms ar patalpų įrengimui. Jei neužtenka savų lėšų, galima ieškoti papildomo finansavimo iš įvairių šaltinių – Darbo biržos, savivaldybių verslo finansavimo fondų ar ES paramos fondų. Daugiau informacijos apie galimus paramos šaltinius ir būdus rasite čia: http://www.verslilietuva.lt/lt/verslo-pradzia/verslo-finansavimo-saltiniai

Rinkodara

Rinkodara - Priemonių sistema, apimanti prekės ar paslaugos kelią nuo jos idėjos iki vartotojo. Tradiciškai laikoma, kad rinkodara susideda iš keturių elementų. Tai prekės ar paslaugos idėja, jos išvystymas, kainos nustatymas, paskirstymas ir pardavimo skatinimo veiksmų sumanymas ir vykdymas. Visi keturi veiksniai yra svarbūs vykdant rinkodaros veiklas.

Prekė ar paslauga – Paslauga ar prekė yra pagrindinis sėkmės bei pardavimų elementas. Prekė turi būti naudinga, patraukli klientui, kokybiška bei reikalinga rinkai. Prekė ar paslauga turi išsiskirti iš kitų rinkoje esančių sprendimų. Paslaugos ar prekės teikėjas turi suprasti ir identifikuoti savo potencialų pirkėją bei atsižvelgti į jo poreikius. Pavyzdžiui, jei prekiausite bandelėmis, jos turi būti šviežios, gero skonio bei patrauklios išvaizdos. Parduodamų bandelių išskirtinumas – didelis pasirinkimas.

Kaina – Produkto ar paslaugos kaina atspindi produkto vertę. Kainos pasirinkimas priklauso ir nuo potencialių klientų. Jei Jūsų klientai yra pasiturintys asmenys, kaina gali būti didesnė, nes ši grupė nėra jautri kainai ir gali sumokėti daugiau už produktą ar paslaugą. Jei Jūsų klientai yra vidutines ar mažesnes nei vidutines pajamas gaunantys asmenys, tuomet kaina turi būti mažesnė. Reikia atkreipti dėmesį į tai, jog nepaisant teikiamų paslaugų kainos, įmonė turi uždirbti pelną, dėl to svarbu apskaičiuoti kokia yra vienos suteiktos paslaugos ar prekės savikaina, įskaičiuojant medžiagas, darbo jėgą, komunalinius mokesčius bei kitas veiklos išlaidas.

Paskirstymas/Vieta – Paskirstymas arba kitaip, prekybos vietų pasirinkimas, svarbus norint pasiekti savo tikslinę auditoriją, jei neturite savo nuosavos parduotuvės. Identifikuokite, kuriose pardavimo vietose lankosi Jūsų klientai, kokio tipo tai parduotuvės (prekybos centras, specializuota parduotuvė), kokio kainų lygio pardavimų vieta Jums labiausiai tinka, kokioje teritorijoje norite pardavinėti savo prekes (vietovės, šalies, tarptautiniu mastu). Jei planuojate turėti savo nuosavas patalpas paslaugoms teikti, svarbu suprasti Jus supančią aplinką, išsirinkti vietą, kurioje Jūsų paslaugos būtų paklausios. Pavyzdžiui, jei planuojate atidaryti kirpyklą, Jums aktualu, kad toje teritorijoje būtų kuo mažiau kirpyklų, o iš jau esančių kirpyklų išsiskirti teikiamų paslaugų kokybe, klientui suteikiama pridėtine verte.

Pardavimų skatinimas - Tai veiklos, priemonės, padedančios didinti pardavimus. Tai gali būti reklama televizijoje, internete, brošiūros, plakatai, įvairios akcijos pardavimo vietose, socialiniuose tinkluose, akcijos viešose vietose. Pavyzdžiui, jei Jūs prekiaujate bandelėmis, klientas, perkantis tris bandeles, gauna puodelį kavos už 1 Lt. Jei turite automobilių plovyklą, galite save reklamuoti naudodamiesi įvairiais internetiniais sprendimais. Pardavimų skatinimui yra svarbu išlaikyti jau esamus klientus, nes po kurio laiko, klientai reklamuoja Jus savo draugams, pažystamiems.

Daugiau informacijos rasite čia.

Svarbu žinoti

Jei planuojate prekiauti maisto papildais, Jums reikia Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo, kurį išduoda Teritorinės maisto ir veterinarijos tarnybos. Nesvarbu ar maisto papildus vešite iš Europos Sąjungos valstybių, ar importuosi iš trečiųjų šalių, gaminius reikia notifikuoti. Sąskaitose faktūrose turi būti nurodytas serijos numeris ir produkto galiojimo data. 

Sutarčių sudarymas su įmonėmis, užsiimančiomis šia veikla:

  1. Dėl muzikos įrašų naudojimo veiklos vietoje (kreiptis į Lietuvos gretutinių teisių asociacija).

Žurnalai, kuriuos įmonė privalo turėti:

  1. Gaisrinės saugos instruktažų darbo vietoje registracijos žurnalas (darbuotojų instruktavimas priešgaisrinės saugos klausimais). Kontroliuojanti institucija: Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, tel. 8 5 271 6866, el. paštas: pagd@vpgt.lt
  2. Darbo sutarčių registravimo žurnalas (darbo sutarčių registravimas ir visų įmonėje galiojančių darbo sutarčių pakeitimų registravimas). Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija, tel. 8 5 265 0193, el. paštas: info@vdi.lt
  3. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis
Atsisiųsti leidimų PDF