Loterijų ir azartinių žaidimų organizavimas

Atmintinė skirta sužinoti pagrindinius reikalavimus ir leidimus, taikomus loterijų ir azartinių žaidimų organizavimui.

Kad būtų galima pasirinkti konkrečioje savivaldybės leidimus, ar Jūsų veiklai taikomus reikalavimus, prašome nurodyti savivaldybę, kurioje vykdysite veiklą.


Verslui pradėti reikalingi leidimai/ reikalavimai
Čia rasite pateikiamą informaciją apie leidimus ir taikomus reikalavimus loterijų ir azartinių žaidimų organizavimui.
Leidimai/ reikalavimai organizuoti loterijas
Licencija organizuoti didžiąsias loterijas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Licencijų verstis mažmenine prekyba tabako gaminiais dublikatų išdavimas
Į leidimų krepšelį
Loterijos taisyklių suderinimai
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimai/ reikalavimai organizuoti lošimus
Licencija organizuoti stalo lošimus ir lošimus A kategorijos lošimo automatais (lošimo namai (kazino))
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Licencija organizuoti lošimus B kategorijos lošimo automatais (lošimų automatų salonai)
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Lošimų organizavimo reglamento patvirtinimas
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimai/ reikalavimai organizuoti bingą, totalizatorių, lažybas
Licencija organizuoti bingą (bingo salonai)
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Licencija organizuoti totalizatorių (totalizatoriaus punktai)
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Licencija organizuoti lažybas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Kiti reikalavimai
Leidimas vartoti Lietuvos vardą interneto domenų varduose
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Ryšių reguliavimo tarnyba , tel. +370 8 21 05633
Patalpos
Čia rasite informaciją apie taikomus leidimus/ reikalavimus patalpoms, kuriose vykdysite komercinę veiklą.
Bendrieji leidimai/ reikalavimai
Darboviečių įrengimo bendrieji nuostatai
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija , tel. +370 5 26 64201
Reikalavimas įsirengti patalpas, atitinkančias priešgaisrinės saugos reikalavimus
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM , tel. +370 8 52 71686
Leidimai/ reikalavimai keičiant patalpų paskirtį
Gyvenamųjų patalpų paskirties keitimas į komercinę vykdomas per teritorinės savivaldybės administracijos miesto planavimo ir architektūros skyrių (skyrių pavadinimai savivaldybėse gali skirtis) išsiimant projektavimo sąlygų sąvadą, rengiant projektą. Tam greičiausiai bus reikalingas ir patalpų pritaikymas (pvz., atskiro įėjimo įrengimas) bei namo gyventojų (savininkų) daugumos pritarimas.
Loterijų ir azartinių žaidimų organizavimo veiklą galite vykdyti administracinėse ir kitose patalpose.
• Administracinės patalpos - patalpos administraciniams tikslams.
• Kita - kitos paskirties patalpos (lošimų namų ir kita), kurių negalima priskirti jokiai kitai nurodytai paskirčiai.
Patalpos ar pastato paskirties keitimo projektas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija , tel. +370 5 26 63558
Rašytinis pritarimas statinio projektui
Į leidimų krepšelį
Statinio bendraturčių sutikimas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie AM , tel. +37052722748
Pasikeitusios patalpų paskirties registravimas
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: VšĮ Versli Lietuva
Leidimai/ reikalavimai loterijų ir azartinių žaidimų patalpoms
Leidimas atidaryti bingo salonus
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimas atidaryti lošimo automatų salonus
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimas atidaryti lošimo namus (kazino)
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimas steigti totalizatoriaus punktus
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Leidimas steigti lažybų punktus
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos , tel. +370 5 23 36246
Įranga
Čia pateikiamos apytikslės kainos su priskaičiuotu PVM.
• Nauji dešimties vietų pokerio stalai kainuoja nuo 200 Eur ir 300 Eur. Naudoti dešimties vietų pokerio stalai kainuoja nuo 100 Eur iki 200 Eur.
• Nauji A kategorijos lošimo automatai kainuoja nuo 8 000 Eur iki 20 000 Eur. Teisės aktai draudžia naudoti naudotus A kategorijos lošimo automatus. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.E5509883EBB4)
• Naujos B kategorijos lošimo automatai kainuoja nuo 8 000 Eur iki 20 000 Eur. Teisės aktai draudžia naudoti naudotus B kategorijos lošimo automatus. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.E5509883EBB4)
Darbuotojai
Darbuotojai turi būti pasitikrinę sveikatą ir turėti tai patvirtinantį dokumentą - asmens medicininę knygelę (sveikatos pasą, forma Nr. 048/a) su gydytojo žyma „leista dirbti“.

Kiekviena pareigybė turi turėti darbo aprašus. Pareiginės instrukcijos turi būti sukauptos vienoje vietoje – darbų žinyne ir apimti visas pareigybes bei specialybes. Jose turi būti darbo turinio aprašymas (kas privalo būti padaryta) ir darbo standartai (kaip turi būti padaryta). Išsamesnė informacija pateikiama čia (http://www.verslilietuva.lt/lt/verslo-pradzia/veikla/darbuotojai/)

Papildoma informacija apie darbuotojų priėmimą ir atleidimą pateikiama čia (http://www.verslovartai.lt/lt/darbo-santykiai/)
Bendrieji leidimai/ reikalavimai
Draudėjo kodo ir pranešimo apie priskirtą draudėjo kodą gavimas
Į leidimų krepšelį
Gauti leidimą
Kontroliuojanti institucija: Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie SADM , tel. +370 5 25 00883
Darbuotojų instruktavimai priešgaisrinės saugos klausimais ir jų įforminimas gaisrinės saugos instruktažų darbo vietoje registracijos žurnale
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM , tel. +370 8 52 71686
Specifiniai leidimai/ reikalavimai
Sveikatos žinių atestavimo pažymėjimas (privalomasis pirmosios pagalbos mokymas)
Į leidimų krepšelį
Kontroliuojanti institucija: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija , tel. +370 5 26 61400
Darbuotojų paieška
Rekomenduojama darbuotojų ieškoti naudojantis šiais šaltiniais:

1. Paieška CV duomenų bazėse
2. Darbo biržos paslaugos
3. Įdarbinimo agentūros
4. Paieška universitetuose
5. Dalyvavimas karjeros dienose
6. Pažįstamų rekomendacijos
7. Paieška laikraščių skelbimuose
Darbuotojų priėmimas
1. Darbuotojo priėmimo į darbą procesas pradedamas nuo prašymo priimti į darbą bei darbo sutarties pasirašymo.
2. Darbo sutartis privalo būti rašytinė. Darbo sutarties rūšys:
• neterminuotos;
• terminuotos, laikinosios, sezoninės;
• dėl papildomo darbo, antraeilių pareigų;
• su namudininkais;
• patarnavimo darbams;
• kitos.
3. Darbuotojas privalo pradėti dirbti kitą po darbo sutarties sudarymo dieną, jeigu vėlesnė darbo pradžia nenustatyta šalių susitarimu.
4. Priimant į darbą būtini dokumentai:
4.1. Darbdavys privalo pareikalauti, kad priimamasis dirbti pateiktų asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą.
4.2. Jeigu darbo įstatymai sieja priėmimą į darbą su tam tikru išsimokslinimu ar profesiniu pasirengimu, sveikatos būkle, darbdavys privalo pareikalauti, kad priimamasis pateiktų išsimokslinimą, profesinį pasirengimą, sveikatos būklę patvirtinančius dokumentus, o priimdamas į darbą nepilnametį nuo keturiolikos iki šešiolikos metų, – gimimo liudijimą, vieno iš tėvų ar kito vaiko atstovo pagal įstatymą raštišką sutikimą, vaiko sveikatą prižiūrinčio gydytojo leidimą, o mokslo metų laikotarpiu – mokyklos, kurioje nepilnametis mokosi, raštišką sutikimą. Darbdavys turi teisę pareikalauti ir kitų įstatymų nustatytų dokumentų.
5. Priėmus dirbti naują darbuotoją, darbdavys privalo pranešti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigai apie asmens darbo pradžią ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki numatytos darbo pradžios.
6. Ne vėliau kaip prieš darbo pradžią darbdavys privalo darbuotoją pasirašytinai supažindinti su darbuotojų saugos ir sveikatos bei gaisrinės saugos instrukcijomis.
7. Daugiau informacijos rasite čia http://www.verslovartai.lt/lt/paslaugu-tiekejams/naudinga-informacija/darbuotoju-priemimas-ir-atleidimas/darbuotoju-idarbinimo-tvarka/
Darbuotojų atleidimas
Darbuotojai atleidžiami iš darbo nutraukiant darbo sutartį tokiais atvejais:
• šalių susitarimu (LR DK 125 str.);
• pasibaigus sutarties terminui (LR DK 126 str., jeigu nei viena šalis sutarties nenutraukė, laikoma, kad sutartis tapo neterminuota);
• darbuotojo pareiškimu (LR DK 127 str. darbdavys įspėjamas ne vėliau kaip prieš 14 dienų);
• dėl nepriklausančių nuo darbuotojo aplinkybių (LR DK 128 str. darbdavys įspėjamas ne vėliau kaip prieš 3 dienas);
• darbdavio iniciatyva, kai nėra darbuotojo kaltės (LR DK 129 str. darbuotojas įspėjamas ne vėliau kaip prieš 4 mėnesius);
• be įspėjimo darbuotojui šiurkščiai nusižengus (LR DK 136).
Mokesčiai
Čia rasite informaciją apie taikomus mokesčius pagal verslo formas. Papildoma informacija apie taikomus mokesčius pateikiama čia (http://www.verslovartai.lt/lt/mokesciai-lengvatos/).

Loterijų ir azartinių žaidimų organizavimo veiklai aktualus loterijų ir lošimų mokestis - tarifai nurodyti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatyme (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.A7A6A8CC58D7/ZIyAEOiEuk)
Kiti mokesčiai pagal verslo formą pateikiami žemiau.
UAB/ AB
1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15 %
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9 %
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – 30,98 % arba 31,98 % jei apdraustasis moka papildomą 1 % pensijų įmoką savo lėšomis (pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų)
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2 %
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15 % arba 5 %
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21 %
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3 %
Individuali įmonė
1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15 %
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9 %
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – IĮ savininko – 26,3 % arba 27,3 %, jei apdraustasis moka papildomą 1 % pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims kaupti)
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2 %
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15 % arba 5 %
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21 %
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3 %
Mažoji bendrija
1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 15 %
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas – 9 %
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas – Nario - 26,3 % arba 27,3 %, jei apdraustasis moka papildomą 1 % pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims kaupti)
4. Įmokos į Garantinį fondą tarifas – 0,2 %
5. Pelno mokesčio (PM) tarifas – 15 % arba 5 %
6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21 %
7. Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifas – 0,3-3 %
Individuali veikla pagal pažymą
1. Gyventojų pajamų mokestis (GPM) tarifas - 5 %
2. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) tarifas - 9 % (pensijų ir ligos ir motinystės socialiniu draudimu) mokama nuo PSD įmokų bazės, tai yra nuo 50 % individualios veiklos apmokestinamųjų pajamų sumos (neatėmus VSD ir PSD įmokų)
3. Valstybinio socialinio draudimo (VSD) tarifas - 28,5% arba 29,5 %, jei apdraustasis moka papildomą 1 % pensijų įmoką savo lėšomis (pagrindinei ir papildomai pensijos dalims)
4. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas – 21 %
Apskaitos tvarkymas
Siekiant pateikti teisingą informaciją apie įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus, privaloma rengti finansines ataskaitas.

Finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios finansinės ataskaitos:

• balansas;
• pelno (nuostolių) ataskaita;
• pinigų srautų ataskaita;
• nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita;
• aiškinamasis raštas.
Finansinių ataskaitų formas galite rasti čia - http://www.aat.lt/index.php?id=193

Metinių finansinių ataskaitų rinkinį, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jeigu finansinė atskaitomybė būtina pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui, privaloma teikti Registro tvarkytojui (neatsižvelgiant į teisinį statusą) (http://www.registrucentras.lt/p/55).

Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos padaliniai www.vmi.lt, el. paštas: vmi@vmi.lt, 8 5 266 8200; 8 5 255 3190
Papildoma informacija apie apskaitos tvarkymą pateikiama čia (http://www.verslovartai.lt/lt/buhalteriijos-tvarkymas/)
Apskaitos tvarkymo reikalavimai neribotos civilinės atsakomybės juridiniam asmeniui
Vykdydami savo veiklą, turite tvarkyti apskaitą pagal reikalavimus, keliamus neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų apskaitos tvarkymui. Apskaitą gali tvarkyti vyriausiasis buhalteris (buhalteris), pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis asmuo. Taip pat individualios įmonės apskaitą gali tvarkyti tos įmonės savininkas.

• Buhalterinės apskaitos įstatymas. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=479241
• Verslo apskaitos standartai. http://www.aat.lt/index.php?id=5
• Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=493989
• Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=385286

Individuali įmonė ir individuali veikla pagal pažymą priklauso neribotos civilinės atsakomybės verslo formai, todėl šioms verslo rūšims rekomenduojama turėti civilinės atsakomybės draudimą.
Apskaitos tvarkymo reikalavimai ribotos civilinės atsakomybės juridiniam asmeniui
Vykdydami savo veiklą, turite tvarkyti apskaitą pagal reikalavimus, keliamus ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų apskaitos tvarkymui. Apskaitą gali tvarkyti vyriausiasis buhalteris (buhalteris), pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis asmuo.

• Buhalterinės apskaitos įstatymas. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=479241
• Verslo apskaitos standartai. http://www.aat.lt/index.php?id=5
• Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=493989
• Įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymas. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=422313
• Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=385286
Apskaitos tvarkymas su individualios veiklos pažyma

Jei asmuo, turintis individualios veiklos pažymą nėra PVM mokėtojas, tada apskaita yra tvarkoma pagal pinigų apskaitos principą, t.y. pajamos pripažįstamos jų gavimo momentu. Jei asmuo, turintis individualią veiklą pagal pažymą yra PVM mokėtojas, apskaita yra tvarkoma pagal kaupimo apskaitos principą, t.y. (pajamos pripažįstamos tada, kai jos uždirbamos, neatsižvelgiant į pajamų gavimą).

Gyventojas, taikantis pinigų apskaitos principą ir gyventojas, taikantis kaupimo apskaitos principą, privalo pildyti Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų žurnalą. Šį žurnalą galima įsigyti parduotuvėse, prekiaujančiose buhalterinės apskaitos blankais arba pasigaminti, vadovaujantis 2010-05-24 finansų ministro įsakymu Nr. 1K-166 patvirtinta pavyzdine forma. Taip pat gyventojas pajamų – išlaidų apskaitos žurnalą gali pildyti ir elektroniniu būdu. Pajamų – išlaidų žurnalas gali būti nepildomas, jeigu:

  • gyventojas veiklos pajamoms apskaityti naudoja kasos aparatą, nes veikloje pajamos ir išlaidos tokiu atveju privalo būti nurodytos kasos aparato kasos operacijų žurnale;
  • gyventojas, tvarkydamas buhalterinę apskaitą, taiko dvejybinį įrašą ir jei iš jo papildomų apskaitos registrų galima nustatyti mokesčiams apskaičiuoti reikiamus duomenis.

Gyventojas gali taikyti du apskaitos tvarkymo būdus:

  1. Renkami visi pajamas ir išlaidas įrodantys dokumentai ir pažymimi. Metų gale mokesčiai yra skaičiuojami nuo uždarbio, iš pajamų atėjus išlaidas.
  2. 30 procentų gyventojo pajamų yra laikomi kaip leidžiami atskaitymai. Nuo likusių 70 procentų metų gale yra skaičiuojami mokesčiai. Pasirinkus šį apskaitos būdą, asmuo neprivalo pildyti pajamų – išlaidų žurnalo skilčių, susijusių su išlaidomis, bei neprivalo saugoti apskaitos dokumentų, kuriais grindžiamos išlaidos.

Kiti individualios veiklos vykdytojai privalo saugoti apskaitos dokumentus ir pajamų – išlaidų žurnalus ne mažiau kaip 10 metų.

Gyventojas, besiverčiantis individualia veikla (išskyrus notarus, antstolius ir advokatus), naudoja tokius apskaitos dokumentus:

1.sąskaitą faktūrą;

2.PVM sąskaitą faktūrą;

3.kasos aparato kvitą;

4.kitus apskaitos dokumentus (mokėjimo pavedimus, pinigų priėmimo kvitus ir pan.).

Gyventojas, besiverčiantis individualia veikla (išskyrus notarus, antstolius ir advokatus), privalo išrašyti ir išduoti prekių arba paslaugų pirkėjams vieną iš aukščiau nurodytų apskaitos dokumentų.

Daugiau informacijos:

Individuali veikla pagal pažymą, apskaitos dokumentai bei jų pildymas

Reikalavimai individualios veiklos pagal pažymą buhalterinės apskaitos taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu

Kasos aparatai ir jų kainos
Tinkamų naudoti kasos aparatų sąrašą ir jais prekiaujančių įmonių pavadinimus skelbia VMI savo interneto svetainėje skyrelyje Duomenų bazės -> Kasos aparatai (https://www.vmi.lt/cms/kasos-aparatai). Tinkami naudoti kasos aparatai yra techninius reikalavimus atitinkantys ir į VMI sąrašą įtraukti aparatai. Į sąrašą neįtraukti kasos aparatai arba iš jo išbraukti - nėra tinkami naudoti.

Kasos aparatą galite įsigyti naują, naudotą ar nuomotis iš įmonių, užsiimančių prekyba kasos aparatais.
Kasos aparatų kainos:
• naujas nuo 200 Eur be PVM;
• naudotas nuo 120 Eur be PVM;
• nuoma mėnesiui nuo 75 Eur be PVM.

Kasos aparatą parengti darbui (įskaitant techninio paso užpildymą ir kasos aparato įregistravimą teritorinėje valstybinėje mokesčių inspekcijoje bei tinkamą jo užprogramavimą) ir jo naudotojus apmokyti dirbti su kasos aparatu privalo kasos aparatus aptarnaujanti įmonė. Dauguma kasos aparatus parduodančių įmonių teikia ir jų aptarnavimo paslaugas. Minėtieji darbai paprastai būna įskaičiuoti į kasos aparato pardavimo kainą.
Verslo finansavimo šaltiniai

Daugume verslų reikalauja pradinių investicijų verslo pradžioje įrangai, žaliavoms ar patalpų įrengimui. Jei neužtenka savų lėšų, galima ieškoti papildomo finansavimo iš įvairių šaltinių – Darbo biržos, savivaldybių verslo finansavimo fondų ar ES paramos fondų. Daugiau informacijos apie galimus paramos šaltinius ir būdus rasite čia: http://www.verslilietuva.lt/lt/verslo-pradzia/verslo-finansavimo-saltiniai

Rinkodara

Rinkodara - Priemonių sistema, apimanti prekės ar paslaugos kelią nuo jos idėjos iki vartotojo. Tradiciškai laikoma, kad rinkodara susideda iš keturių elementų. Tai prekės ar paslaugos idėja, jos išvystymas, kainos nustatymas, paskirstymas ir pardavimo skatinimo veiksmų sumanymas ir vykdymas. Visi keturi veiksniai yra svarbūs vykdant rinkodaros veiklas.

Prekė ar paslauga – Paslauga ar prekė yra pagrindinis sėkmės bei pardavimų elementas. Prekė turi būti naudinga, patraukli klientui, kokybiška bei reikalinga rinkai. Prekė ar paslauga turi išsiskirti iš kitų rinkoje esančių sprendimų. Paslaugos ar prekės teikėjas turi suprasti ir identifikuoti savo potencialų pirkėją bei atsižvelgti į jo poreikius. Pavyzdžiui, jei prekiausite bandelėmis, jos turi būti šviežios, gero skonio bei patrauklios išvaizdos. Parduodamų bandelių išskirtinumas – didelis pasirinkimas.

Kaina – Produkto ar paslaugos kaina atspindi produkto vertę. Kainos pasirinkimas priklauso ir nuo potencialių klientų. Jei Jūsų klientai yra pasiturintys asmenys, kaina gali būti didesnė, nes ši grupė nėra jautri kainai ir gali sumokėti daugiau už produktą ar paslaugą. Jei Jūsų klientai yra vidutines ar mažesnes nei vidutines pajamas gaunantys asmenys, tuomet kaina turi būti mažesnė. Reikia atkreipti dėmesį į tai, jog nepaisant teikiamų paslaugų kainos, įmonė turi uždirbti pelną, dėl to svarbu apskaičiuoti kokia yra vienos suteiktos paslaugos ar prekės savikaina, įskaičiuojant medžiagas, darbo jėgą, komunalinius mokesčius bei kitas veiklos išlaidas.

Paskirstymas/Vieta – Paskirstymas arba kitaip, prekybos vietų pasirinkimas, svarbus norint pasiekti savo tikslinę auditoriją, jei neturite savo nuosavos parduotuvės. Identifikuokite, kuriose pardavimo vietose lankosi Jūsų klientai, kokio tipo tai parduotuvės (prekybos centras, specializuota parduotuvė), kokio kainų lygio pardavimų vieta Jums labiausiai tinka, kokioje teritorijoje norite pardavinėti savo prekes (vietovės, šalies, tarptautiniu mastu). Jei planuojate turėti savo nuosavas patalpas paslaugoms teikti, svarbu suprasti Jus supančią aplinką, išsirinkti vietą, kurioje Jūsų paslaugos būtų paklausios. Pavyzdžiui, jei planuojate atidaryti kirpyklą, Jums aktualu, kad toje teritorijoje būtų kuo mažiau kirpyklų, o iš jau esančių kirpyklų išsiskirti teikiamų paslaugų kokybe, klientui suteikiama pridėtine verte.

Pardavimų skatinimas - Tai veiklos, priemonės, padedančios didinti pardavimus. Tai gali būti reklama televizijoje, internete, brošiūros, plakatai, įvairios akcijos pardavimo vietose, socialiniuose tinkluose, akcijos viešose vietose. Pavyzdžiui, jei Jūs prekiaujate bandelėmis, klientas, perkantis tris bandeles, gauna puodelį kavos už 1 Lt. Jei turite automobilių plovyklą, galite save reklamuoti naudodamiesi įvairiais internetiniais sprendimais. Pardavimų skatinimui yra svarbu išlaikyti jau esamus klientus, nes po kurio laiko, klientai reklamuoja Jus savo draugams, pažystamiems.

Daugiau informacijos rasite čia.

Praktiniai patarimai
Čia rasite loterijų ir azartinių žaidimų organizavimo veiklą vykdančių verslininkų praktinius patarimus.
Orakulas, UAB
1. Rekomenduojame verslo steigimo pradžioje parengti išsamų verslo planą, kurį rengiant svarbu atkreipti dėmesį į teikiamų paslaugų spektrą, jų kainas, tinkamos geografinės vietos pasirinkimą.
2. Siekiant pritraukti daugiau klientų ir išsiskirti iš konkurentų, rekomenduojame teikti išskirtines paslaugas, pavyzdžiui, mobiliosios programėlės ar internetinės platformos, suteikiančios galimybę vartotojui greičiau ir patogiau pasiekti teikiamas paslaugas.
3. Norint teikti aukštos kokybės paslaugas integruotas internetinėse platformose, rekomenduojame reguliariai kelti darbuotojų kvalifikaciją IT srityje.
4. Svarbu atkreipti dėmesį į didžiuosius sporto įvykius - pasaulio čempionatai, olimpinės žaidynės, žemynų čempionatai.
5. Rekomenduojame verslo steigimo pradžioje naudoti kredito liniją (trumpalaikes paskolas), norint subalansuoti įmonės apyvartines lėšas.
6. Rekomenduojame patalpas steigti gyvenamuosiuose rajonuose, prie turgaviečių ir autobusų ar geležinkelio stočių, kur tikslinė klientų grupė yra patogiausiai pasiekiama.
7. Rekomenduojame konsultuotis su rinkodaros specialistais dėl naudojamos reklamos, nes azartinių žaidimų reklama yra reglamentuojama teisės aktais.
Atsisiųsti leidimų PDF